Microsoft Azure biedt voorspellingsservice aan

Microsoft gaat zijn cloudplatform Azure verder uitbreiden met een service voor zelflerende software. De plannen voor de service bevinden zich in een vergevorderd stadium.

De zelflerende software geeft gebruikers de mogelijkheid om voorspellende modellen te genereren op basis van grote verzamelingen historische gegevens. Dit kan oplossingen bieden voor bijvoorbeeld fraudedetectie en het signaleren van epidemieën.

Systematisch verband
Waar wetenschappers en specialisten vaak veel werk stoppen in het ontwikkelen van voorspellende modellen, denkt Microsoft dit te kunnen delegeren aan software. Voorspellen op basis van historische gegevens is mogelijk wanneer er achter de veranderingen in de data een systematisch verband zit. Een beurskoers bijvoorbeeld zal daarentegen niet mogelijk zijn, omdat te veel onvoorspelbare factoren hierin een rol spelen.

Machine Learning
Azure maakt al langer gebruik van zelflerende algoritmen, onder meer voor het detecteren van malicieuze inlogpogingen. Inmiddels wil het bedrijf de technologie ook voor gebruikers beschikbaar stellen. Om dit te bewerkstelligen wordt een Machine Learning faciliteit opgetuigd, met een grafische interface voor het modelleren van de analytische workflow. Onder andere de ervaringen met Xbox Live en Bing wordt hierin meegenomen.

Auteur |   ·   donderdag 19 jun, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken