Equinix breidt interconnectieplatform en datacenterdiensten uit naar Hamburg

Nieuw datacenter in nabijheid van zeekabels volgt op uitbreiding in Nederland
Equinix, Inc (Nasdaq: EQIX) breidt uit naar Hamburg. De wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten heeft voor 9 miljoen euro een gebouw gekocht en investeert 22 miljoen euro om het gebouw te herontwikkelen. Met het nieuwe datacenter HH1 International Business Exchange™ (IBX®) komt Equinix, dat in december ook al AM7 in Amsterdam opende, tegemoet aan de groeiende vraag van organisaties naar directe data-uitwisseling met klanten en (cloud)partners in heel Europa. Naar verwachting opent het nieuwe datacenter in het derde kwartaal van 2019.
“De Duitse economie blijft een bron van kracht voor Europa en de vraag naar interconnectie neemt toe nu de digitale transformatie behoeften van bedrijven groter worden. Door uit te breiden in een vierde markt in Duitsland zullen multinationale klanten meer keuze hebben waar zij bouwen aan hun digital edge”, zegt Eric Schwartz, president Equinix EMEA. Hamburg ligt vlakbij landingsstations waar onderzeekabels aan land komen. Dit is van vitaal en strategisch belang, want door de nabijheid van de kabels is Hamburg hét verbindingspunt met Frankfurt, een van ’s werelds grootste connectivity hubs. Een ander belangrijk voordeel is dat het nieuwe datacenter een centraal knooppunt vormt tussen onder meer Azië-Pacific en de VS, waardoor er co-locatie mogelijk is tussen Hamburg en deze regio’s. Hamburg is de belangrijkste Europese handelshaven voor bedrijven uit China en Azië-Pacific.
Goed nieuws voor Nederland
De uitbreiding in Duitsland is ook goed nieuws voor Nederland aangezien de landen met elkaar de sterkste economische band van Europa hebben. Het Nederlands-Duitse handelsverkeer is één van de grootste ter wereld met een in- en uitvoer van ongeveer 161 miljard euro. De Duitse datacenters fungeren als business hubs voor meer dan 900 bedrijven in negen facilities in Frankfurt, München, en Düsseldorf. “We zijn uiteraard zeer content met de uitbreiding in Duitsland, ook omdat we internationale klanten zo mogelijk nog beter kunnen bedienen en helpen groeien”, zegt Michiel Eielts, Managing Director Equinix Benelux.
De mogelijkheid tot meer directe verbindingen via het nieuwe datacenter biedt bedrijven de nodige concurrentievoordelen. “Ook bevordert het de digitale transformatie van internationaal opererende organisaties omdat zij dichterbij hun eindgebruikers en lokale markt zitten”, zegt Eielts. “Hierdoor hebben zij sneller toegang hebben tot latency-gevoelige data en -applicaties.”
Toenemende vraag naar interconnectie
“Dat er vanuit organisaties steeds meer vraag is naar directe data- uitwisseling merken we ook in Nederland. Als onderdeel van hun digitale transformatie, maar ook door de groeiende ontwikkeling van Artificial Intelligence en IoT-technologie, vragen steeds meer regionale bedrijven én mondiaal opererende organisaties om directe wereldwijde verbindingen. De uitbreiding van onze datacenterlocatie in Hamburg, maar ook in Nederland, biedt meer bedrijven toegang tot interconnectie”, aldus Michiel Eielts, Managing Director Equinix Benelux. Het nieuws over de Duitse uitbreiding komt na de opening van het nieuwe datacenter AM7 in Amsterdam-Zuidoost begin december. Waar met ruimte voor 925 serverkasten een omgeving is gecreëerd waar organisaties veilig en snel data met elkaar kunnen uitwisselen en in verbinding staan met hun wereldwijde partners. Ook uit de Global Interconnection Index (GXI 2.0) van Equinix blijkt dat de interconnectiebandbreedte tussen 2017 en 2021 jaarlijks met 98 procent toeneemt.
Door de komst van het nieuwe datacenter kan Equinix haar wereldwijde interconnectieplatform, Platform Equinix uitbreiden naar een vierde markt in Duitsland. HH1 IBX zal in eerste instantie plaats bieden aan 375 serverkasten, met de mogelijkheid om uit te breiden naar 1.875 racks.
Auteur |   ·   vrijdag 18 jan, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken